Saturday, 19 September 2009

sELAmAT HaRi rAyA!!!!


hermmmmmmmmm...
sedar tak sedar dah gnap sebulan kiter umat islam
berpuase,
so esok kite rayaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
seperti tahun2 sblm ni, aku tetap solo..
da 3tahun aku tak beraya ngan awek hahaha...
tp gua tetap cool...
Tahun ni baju raye sepasang jer, save bajet dude..
pepehal tahun ni mmg kurang meriah bagi aku..
ntah la, ape yg tak kene aku tak tau..
maybe terlampau sibuk ngan blajar kot..
hermmm..
so,
terimalah pantun aku ni
heheehheee..
Make ikke cicoh budu
Jange lupo tamboh satar
Kelik rayo toksir laju
Nanti rayo dale sepita

Makang ubi jamang jepong
Makang kepok cicah cuke
Bulang pose mung bengong
Bulang raye mung jangang gile

Sepadan Pahang ada kasino
Nasi dagang ikan patin
Jange mu masam muko
Raya makan rendang sadin

Cegitu cegini awak suke
Awak suke kite tak suke
Esok luse hari raye
Sama-sama bersuke rie

Hawau kau melilau merate
Kaki bengkak ulau patok
Kalu balik naik kerete
Jangan pandu kalau ngantok

Masak lomak cili api
Campo dongan daun turi
Hari rayo kolumpo sopi
Tinggal penyamun dongan pencuri
(Org kolumpo jgn kocik ati!!)

Wa cakap lu wa tak tau
Tapi wa tipu sama lu
Raya jangan buat tak tau
Angpau ada bagi gua dulu

Gulai tempoyak ikan mayong
Deroyan busok tebok tupai
Pandu hemat ingat kampong
Asal kome selamat sampai

Aloq Setaq berputaq-putaq
Lapaq perut makan kuih pau
Macam mana kami tak ketaq
Nak kena paksa bagi angpau

Nasi kandaq kedai mamak
Anak mami juai pesemboq
Lepas raya toksah dok triak
Kalu ceti mai ikut dapoq

Padang besaq kecik aja
Tempat siam lalu lalang
Hari raya kita berbelanja
Jangan sampai menambah utang

Ampun dan maaf andainya..
TERkasar bahasa..
TERsilap bicara..
TERmarah yang tak kena..
TERtanya tak tentu hala..
TERsasul yang tak sengaja..
TERpukul kat mana-mana..
TERpekik ditelinga..
TERhantuk dikepala..
TERpinjam harta benda..
TERmoody tak semena-mena..
TERumpat bila-bila..
TERmacam-macam lagi yang kena mengena..

Petang raya membakar lemang,
Membakar lemang sambil cerita,
Aidilfitri kini datang menjelang,
Tangan di hulur maaf di pinta.

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin

Friday, 11 September 2009

cAhayA maLap yG sEpi



Terlalu bantyak kena kopi, aku menyanyi....
ditemani teko berasap dan bau wangi,
ditemani cahaya malap dan lagu reggae...
masing masing ada masalah sendiri..
masalah dunia, masalah peibadi..
Luahkan,
jangan simpan dalam hati....
sama-sama kita kongsi..
jangan menyepi,
diri ku sendiri..
sedia menanti..